یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطعی برق به هتل‌های مشهد هم رسید | درصد اشغال هتل‌های مشهد همچنان کمتر از ۳۰ درصد

  • کد خبر: ۷۰۷۳۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
قطعی برق به هتل‌های مشهد هم رسید | درصد اشغال هتل‌های مشهد همچنان کمتر از ۳۰ درصد
رئیس جامعه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: کاهش مصرف برق بیش از ۱۰ درصد در هتل‌ها امکان‌پذیر نیست، اما متأسفانه با وجود درخواست ما مبنی بر قطع‌نشدن برق هتل‌ها، در روز‌های گذشته برق برخی هتل‌ها چند ساعتی قطع شد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، سزاوار، رئیس جامعه هتلداران خراسان‌رضوی، دراین‌باره گفت: در ۲ هفته گذشته پیامک‌هایی برای هتل‌های ما از سوی شرکت برق استان فرستاده شد مبنی بر اینکه مصرف برق را به میزانی که ما مشخص می‌کنیم باید کم کنید، در غیر این صورت برق هتل قطع خواهد شد. متأسفانه کارشناسی نشده است که در یک هتل امکان کاهش مصرف برق بیش از ۱۰ درصد نیست، به این دلیل ما نمی‌توانیم به میهمان بگوییم برق اتاق را خاموش کن یا از وسایل سرمایشی برقی مثل چیلر استفاده نکن. متأسفانه در چند روز گذشته این اتفاق افتاد و شرکت برق منطقه‌ای مشهد به هتل‌های ما مراجعه و برق آن‌ها را قطع کرد. با وجود اعتراض‌ها و نامه‌نگاری‌ها، چندین ساعت برق یک هتل که گاهی میهمان خارجی هم دارد، قطع شده است.


وی درباره وضعیت اشغال هتل‌های مشهد گفت: اکنون وضعیت میهمان با ورود به فصل تابستان نسبت به ۳ ماه اول سال که اوج کرونا بود بهتر شده است، ولی همچنان درصد اشغال هتل‌های ما کمتر از ۳۰ درصد است و حدود ۵۰ درصد از هتل‌های ما همچنان تعطیل‌اند و دوباره راه‌اندازی نشده‌اند.


وی درباره بسته‌های حمایتی کرونا در این بخش گفت: نمی‌توان اسم بسته حمایتی بر این بسته‌ها گذاشت؛ در حقیقت برای ما این بسته حکم بسته خجالتی و برای دولت حکم بسته تبلیغاتی و شعاری داشته است. وام با بهره ۱۲ درصد به این بخش یا تأخیر در پرداخت قبوض آب و برق اسمش بسته حمایتی نیست. برای دریافت وام یا استفاده از موارد گفته‌شده به دودنگی نیاز است. نه مالیات بخشیده شده، نه وجهی اختصاص یافته است، درحالی‌که ما این کمک‌ها را بسته حمایتی می‌دانیم. در کشور‌های دیگر هم بسته حمایتی وجود دارد و متناسب با خسارتی که به این بخش وارد شده است تسهیلات به‌معنای واقعی داده می‌شود، نه اینکه فقط در حد شعار باشد. صنعت گردشگری بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد و حمایت‌های حداقلی و در حد شعار نصیبش شد.


رئیس جامعه هتلداران خراسان‌رضوی در ادامه یادآور شد: در شهر مشهد و حتی در همه شهر‌های کشور که جنبه گردشگری دارند، یک فصل طلایی برای گردشگری وجود دارد؛ فصل تابستان و ایام نوروز هم برای مشهد فصل طلایی گردشگری است.


متأسفانه نوروز امسال کمترین و بی‌سابقه‌ترین درصد مسافر را داشتیم. همچنین بعید است که واکسیناسیون تا پایان شهریور هم به‌طور کامل انجام شود. به‌نظر کرونا تا ماه‌های آینده ادامه‌دار است؛ در نتیجه هتلداران فصل طلایی تابستان را هم از دست می‌دهند. نیمه دوم سال هم معمولا فصل اوج گردشگری نیست و بعید می‌دانم تا پایان سال وضعیت گردشگری ما به حالت عادی برگردد.


سزاوار ابراز کرد: درعمل صنعت گردشگری از پایان سال ۹۸ که شیوع کرونا در کشور شدت گرفت تا پایان سال ۱۴۰۰ همچنان درگیر کروناست که متأسفانه خسارت‌های سنگینی هم متحمل می‌شویم. بعضی صنایع گردشگری مثل دفاتر خدماتی سرمایه زیادی ندارند که همان هم ناشی از کرونا به خواب برود. اما در صنعت هتلداری در این تعطیلی‌ها، علاوه بر اینکه سرمایه زیادی بدون بازده ماند، هزینه‌های جاری مثل تأسیسات، نگهبانی و نگهداری آن همچان پابرجاست. اگر این شرایط ادامه‌دار باشد، متأسفانه در چند ماه آینده به‌ویژه در نیمه دوم سال با معضلات بزرگی در صنعت گردشگری مواجه خواهیم شد.


به‌گفته این فعال حوزه گردشگری، دولت‌مردان باید برای این حوزه فکری اساسی کنند و از تجربیات کشور‌های دیگر استفاده کنند، به‌ویژه باید از تجربه بخش خصوصی که دست‌اندرکار این قضیه است استفاده کنند که متأسفانه تا امروز این اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: برخی هتل‌ها مالک خارجی دارند و مسلما وقتی سرمایه شان در شرایط موجود و طولانی‌شدن رکود بازگشت نداشته باشد، به فکر خارج‌کردن سرمایه از کشور می‌افتند. در وضعیت فعلی باید به فکر این باشیم که صنعت گردشگری را نجات دهیم.


وی در ادامه یادآور شد: با ورود به سال ۱۴۰۰ و بحبوحه انتخابات، شاهدیم که درعمل تلاشی حداقلی که در وزارتخانه انجام می‌شد، تحت‌تأثیر انتخابات متوقف شده است و دولت فعلی انگیزه‌ای برای ادامه روند ندارد. با این تفاصیل، ما تا انتهای شهریورماه که دولت جدید پای کار بیاید، همین وضعیت را داریم. در نیمه دوم هم علاوه بر کرونا، زمان رکود مسافر در هتل‌هاست و تا وزیر جدید پای کار بیاید، زمان می‌برد. درعمل صنعت گردشگر و مشکلاتش تا انتهای سال ۱۴۰۰ همچنان پابرجاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->